Charvát Kft.
Vízszigetelésben az első.
Az anyacég története
Előző évszázad 20-as évei – František és Zdeněk Charvát urak megalapították a céget. Az eredetileg tetőfedő cégnek indult vállalkozás hamarosan az egyik legjelentősebb kátránypapír gyártóvá vált Csehországban. A második világháború előtti időszakban a cég látta el kátránypapírral a határvonalon épülő erődítmények építőit.
- 1991 – az eredeti tulajdonos Zdeněk Charvát úr visszakapta a cégét
- 1993 – a cég korlátolt felelősségű társasággá (s.r.o.) alakult át, modernizálta a gyárat és megkezdte a homokszemcsékkel szórt bitumenes kátránypapírok gyártását
- 1999 – a cég megkezdte az oxidált bitumenes vízszigetelő lemezek gyártását
- 2001 – a cég átalakult részvénytársasággá (Charvát a.s.)
- 2004 – jelentős beruházással (új technológia megvásárlásával) a cég megkezdte a bitumenes zsindelylapok gyártását és megalapítja Magyarországon a Charvát Kft.-t
- 2007 - bevezetésre került az ISO 9001 minőségbiztosítási rendszer. A Charvát termékek CE minősítéssel rendelkeznek
- 2021 - a Charvát a.s. elnyeri a Cseh Exportőrök díját a 2020-as évre
A cég minden termékre rendelkezik európai szabványok szerinti tanúsítvánnyal.
Jelen
A Charvát részvénytársaság Csehországban az egyik legnagyobb gyártó, a klasszikus, homokolt vagy csupasz bitumenes alátétlemezek, továbbá az oxidált és modifikált SBS bitumennel készült, lángolvasztással hegeszthető bitumenes alátétlemezek valamint a bitumenes zsindelylapok gyártásának területén. Kiegészítő termékként paraffinozott csomagolópapírt is gyártanak. A cég bitumenes termékeinek több mint 70%-át exportálja. A legjelentősebb cseh piac mellett a legfontosabb értékesítési területek a következők: elsősorban Németország, Ausztria, Magyarország és Románia, továbbá Dánia, Hollandia, Lengyelország, Szlovákia, Litvánia és Észtország. A rendkívül igényes piacokon a Charvát a.s. sikereit a stabil termékminőségével és a vevői igények folyamatos kielégítésével érte el.
Jövő
A Charvát részvénytársaság minden erejével a hazai és export piacokon elért pozíciójának a megerősítésén dolgozik, bővíti termékválasztékát és mindent megtesz a vevők legjobb kiszolgálásáért.